Ruta cultural amb l’arqueòleg
Els ibers i el Turó Rodó de Lloret de Mar
A través de les Experiències Culturals d’Atri Cultura us oferim gaudir d’un viatge al passat a través del patrimoni, la història i el paisatge de la Selva històrica. Són diverses propostes perquè pugueu viure o regalar una Experiència Cultural, per endinsar-vos a la Selva més sorprenent i desconeguda on podreu descobrir el seu patrimoni cultural i natural.
Una experiència única i molt especial, ideal per a grups privats i reduïts!
*Fent aquesta activitat / regal esteu recolzant a petites empreses familiars, com nosaltres, alhora que doneu a conèixer la història i la cultura del nostre país.
Visita Cultural amb l’arqueòleg “Els ibers i el Turó Rodó de Lloret de Mar”
Descripció de l’activitat:
- Amb vistes a la platja de Lloret de Mar, descobrirem un poblat ibèric enlairat sobre un penya-segat i arran de mar, de la mà de l’arqueòleg que el va excavar.
- Descobrirem l’elaborat sistema de fortificació del poblat i com les cases s’adaptaren a la roca de la muntanya.
- Visitarem l’interior de les dues cases ibèriques que s’han reconstruït amb les tècniques i els materials propis de l’època, i museïtzat amb objectes de la vida quotidiana.
- Una visita que ens transportarà 2.200 anys enrere, quan els ibers van haver de conviure amb els primers romans que van arribar a les nostres costes.
- Una proposta única i un veritable viatge en el temps!
Inclou:
- La realització de l’Experiència Cultural escollida amb un historiador i/o arqueòleg professional.
- El val es podrà bescanviar fins el 30/11 de l’any en curs, en una data concertada (grup privat).
Condicions de les activitats:
- Experiència disponible tot l’any. Vàlid fins a 30 de novembre de l’any en curs
- És necessari fer la reserva amb certa antelació.
- El preu NO inclou l’entrada al monument, que es tindrà que abonar a la guixeta.
- Visites culturals: la majoria són en entorns urbans, amb predomini dels exteriors, i són idònies tot l’any. El mitjà de locomoció és a peu i en general són aptes per a tots els públics. Per arribar al punt de trobada de l’inici de l’activitat, es pot fer en vehicle particular o en transport públic (autobús), no inclòs en el preu de l’activitat.
- La durada de la visita és de 1,5h aprox.
Preu de l’activitat:
120€ (grup fins a 5 persones); 150€ (grup fins a 10 persones).
Per a grups més grans, consultar. Preus amb IVA inclòs.
L’entrada al monument es tindrà que abonar a la guixeta.
Com fer la compra de l’activitat?
Per a més informació i reserves, consulteu: https://experienciesculturals.cat/informacio-i-reserves/

SOBRE NOSALTRES:
- Som una empresa familiar -d’historiadors, arqueòlegs i documentalistes- dedicada als serveis tècnics, arqueològics, culturals i turístics des de l’any 2013.
- Estem especialitzats i som amfitrions en activitats de turisme cultural a la comarca de la Selva i a la Selva històrica (part del Gironès i del Maresme) .
- La nostra missió és apropar i descobrir llocs i històries poc conegudes i amb un gran valor cultural, històric i paisatgístic.
PER QUÈ AMB ATRI CULTURA?
- Perquè la nostra autenticitat és no vendre fum. Tenim el que tenim i ens agrada explicar-ho i transmetre-ho tal com és, de forma divulgativa per a tots els públics i amb rigor científic.
- Perquè les activitats és realitzen de la mà d’historiadors i arqueòlegs, que compten amb una llarga trajectòria com a professionals de la divulgació històrica, arqueològica i patrimonial.
- Perquè fa anys que realitzem excavacions arqueològiques, estudis, publicacions i recerques històriques, i hi ha coses úniques que només nosaltres us podem explicar de primera mà.
- Perquè creem i realitzem les nostres pròpies visites, rutes i experiències que tenim en catàleg, que programem o que fem a mida segons el que ens demaneu.
- Perquè valorem la comarca on hem nascut i on vivim, la coneixem, i vetllem per transmetre’n els petits secrets patrimonials i els valors naturals i paisatgístics.
- Perquè visitant la comarca històrica de la Selva també afavorim l’economia local i el producte local de proximitat.
⇒ Generem coneixement local
Descobrir el nostre entorn i la nostra història és la millor garantia de la seva conservació, pervivència i transmissió a les properes generacions.
Col·laborem amb petites empreses i productors del territori i fem divulgació sobre els valors patrimonials de la comarca.
⇒ L’arrelament al territori
Ser amfitrions a la nostra terra, on us portem a descobrir racons poc coneguts en espais naturals i d’interès històric. Despertar-vos la curiositat pel nostre passat històric col·lectiu i valorar perquè som un país amb molta història.
⇒ Sostenibilitat
En algunes visites culturals s’hi pot arribar en transport públic (principalment tren).
D’altres no, perquè són en espais naturals de les Guilleries o al massís de Cadiretes, però al ser activitats amb grups molt reduïts, també tenim en compte la conservació, preservació i difusió de la natura.